Ontdek de antwoorden op uw vragen
FAQFAQ
Frequently Asked Questions / Veelgestelde Vragen
Wat is het verschil tussen een single family office en een multi-family office ?
In tegenstelling tot de single family office, die zich toelegt op het exclusieve beheer van de activa van een enkele familie en daar haar volledige activiteit aan wijdt, wijdt de multi-family office zijn activiteit aan verschillende klantenfamilies.
Welke diensten worden aangeboden aan family office cliënten ?
De diensten die door family offices worden aangeboden zijn talrijk en gevarieerd, waaronder :
- Asset allocatie
- Toezicht op investeringen
- Consolidatie / rapportering
- Vermogensplanning
- Familiaal bestuur
- Filantropie en mecenaat
- Conciërgerie / privé secretariële diensten
- Opleiding van de jongere generaties
- Kosten bijhouden
Wat is de missie van een family officer ?
De family officer kan worden gezien als de coördinator van het vermogen van de familie. Na het definiëren van de behoeften van de klanten en het bepalen van de te implementeren vermogensstrategie, zal hij de expertisegebieden intern (advies over vermogensallocatie, vermogensengineering, family governance, enz.) en extern (bank, advocaten, notarissen, enz.) coördineren om de gekozen oplossingen te implementeren en ervoor te zorgen dat ze op een proactieve en globale manier worden opgevolgd.
Hoe worden family offices vergoed ?
Family offices worden uitsluitend vergoed op basis van vooraf vastgestelde vergoedingen in volledige transparantie met de klanten die zij ondersteunen. Zij ontvangen geen commissie in verband met de geadviseerde beleggingen, waardoor zij de status van onafhankelijke adviseurs hebben, 100% in lijn met de belangen van de gezinnen die zij ondersteunen.